
USA och Kina i gemensamt utspel om klimatet
I onsdags gick USA och Kina ut i ett gemensamt uttalande om klimatet. De båda länderna bekräftar ambitionerna i Parisavtalet. Nu ska de gå in i bilaterala samarbeten för att nå målet. Kinas president Xi Jinping har valt att inte komma till Klimattoppmötet i Glasgow, men det kinesiska klimatsändebudet Xie Zhenhua gjorde ett gemensamt uttalande …





















































