Dagens PS

Så mycket kostar elektriska MG4 att privatleasa

MG4
Nu är privatleasingpriserna klara för MG4. (Foto: MG)
Marcus Berggren
Marcus Berggren
Uppdaterad: 14 okt. 2022Publicerad: 14 okt. 2022

Kinesiska elbilar har stormat den svenska marknaden, inte minst MG som lockade många köpare med ruskigt låga privatleasingpriser. Nu har de släppt priserna för den nya modellen MG4.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

MG debuterade på den svenska marknaden med MG ZS EV och MG EHS. Därefter kom MG Marvel R följt av elkombin MG5.

I Sverige säljer de bara elektrifierade fordon medan de har andra drivlinor på andra marknader.

MG4

Så här såg det ut när bil nummer 10 000 – en MG4 Electric – levererades till en kund. (Foto: MG)

10 000 levererade bilar

Sedan mars 2021 har MG levererat 10 000 bilar till kunder i Sverige. Den senaste modellen stavas MG4 och är en halvkombi som tar sig an exempelvis Volkswagen ID.3.

Privatleasingpriset har landat på 3 990 kronor i månaden för leasing i 36 månader.

Då räknas klimatbonusen på 50 000 kronor med – utan bonusen är priset närmare 5 400 kronor i månaden.

Den har fått väldigt positiva omdömen runtom i världen och än en gång konkurrerar kineserna på just pris.

ANNONS

Den kinesiska halvkombin sägs emellertid erbjuda en rad positiva egenskaper och byggs på en helt ny elektrisk plattform.

MG4

MG4 väntas bli nästa storsäljare för kineserna inte minst i Sverige. (Foto: MG4)

ANNONS

Senaste nytt

MG4 med klimatbonus

Priset gäller för privatleasing i 36 månader och förutsätter som sagt på en klimatbonus på 50 000 kronor. Leveranserna påbörjas 2023 och om man vill köpa bilen får man skiljas från 414 990 kronor.

Räckvidden på MG4 är 435 kilometer enligt WLTP, batteriet är på 64 kilowattimmar och bilen går att snabbladda upp till 135 kilowatt.

mg

Interiören på MG4 ser bättre ut än hos nuvarande modeller. (Foto: MG)

Läs mer: Nya MG7 har en bensinmotor
Läs mer:
Så mycket kostar nya elektriska MG4
Läs mer:
MG:s första (eldrivna) sportbil är här
Läs mer:
Fem elbilar du inte visste fanns

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Marcus Berggren
Marcus Berggren

Motorjournalist. Chefredaktör på Högsta Växeln.

Marcus Berggren
Marcus Berggren

Motorjournalist. Chefredaktör på Högsta Växeln.

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS