Dagligvaruhandeln fortsätter att gå starkt och noterade en försäljningsökning med 6,3 procent i september jämfört med samma månad förra året.
Det går framåt för dagligvaruhandeln


Mest läst i kategorin
Det visar Dagligvaruindex från Svensk Dagligvaruhandel. Kalendereffekten var 0,5 procent och justerat för det var tillväxten alltså 5,8 procent.
“Under september återgick vi till en coronaanpassad vardag efter sommaren. Tillväxten i dagligvaruhandeln är fortsatt stark i och med att restaurangbesök förblir hemmamiddag och utelunch förblir hemmalunch även fortsättningsvis”, säger Karin Brynell, vd på Svensk Dagligvaruhandel.
Den fysiska dagligvaruhandelns försäljning var upp 4,2 procent medan försäljningstillväxten inom e-handel var 75,5 procent. Hemleverans ökade med 43,3 procent och upphämtning i butik med 141,9 procent.

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire
Mineko är ett prisvärt bokföringsprogram till soloföretagare med en omsättning under tre miljoner. Mineko har endast en prisnivå, inga påbyggnadspaket eller finstilta villkor. Prova gratis i 30 dagar, därefter 49kr/mån.









