Prislappen blev hög för doldisbolaget. De två grundarna och enda anställda cashade hem 136 miljoner kronor på affären med den svenska betalsuccén Klarna.

ANNONS

Di Digital konstaterar att det är ett par månader sedan betaltjänsten Klarna köpte Search Engine Marketing Sweden – som genom sin digitala mediebyrå Semtail uppges ha hjälpt e-handelsföretag att bli mer annonseffektivt på Google Shopping och andra lokala prisjämförelsetjänster som Pricerunner och Prisjakt.

Bolaget har också drivit en egen prisjämförelseplattform under namnet Shoptail.

När Klarna gjorde slag i saken och köpte upp Search Engine Marketing Sweden i slutet av 2020 landade priset på 136 miljoner kronor.

Grundarna, tillika bolagets enda två anställda, fick pengarna kontant och är numera medarbetare på Klarna, framgår det.

Klarna skriver å sin sida i dag i ett pressmeddelande, som Breakit hänvisar till, att man stängt en finansieringsrunda på 1 miljard dollar som värderar bolaget till 31 miljarder dollar. Intresset för nyemissionen var stort bland investerarna och övertecknades fyra gånger.

ANNONS
ANNONS

Läs även: Betaljätten köper upp och lägger ner e-handelstjänst [DagensPS.se] »