Svenska Zound har inte påverkats av det tuffa marknadsklimatet, under det första halvåret i år var hörlursbolagets tillväxt 101 procent.

ANNONS

Just nu påverkas förutsättningarna för konsumentvarubolag negativt av stigande räntor och ökande elkostnader. Trots det sålde Zound hörlurar för nästan 1,3 miljarder kronor under årets första sex månader, vilket motsvarar en tillväxt på 101 procent, det rapporterar Breakit.

Efter en rad framgångsrika produktlanseringar, en ökande efterfrågan på alla nyckelmarknader och en förbättrad utbudssituation, har Zound lyckats leverera ytterligare ett bra kvartal och de bästa första sex månaderna i företagets historia”, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Börjar ta marknadsandelar från konkurrenter

Enligt de senaste marknadsrapporterna börjar Zound nu ta betydande marknadsandelar från större varumärken, enligt pressmeddelandet. Bolaget skriver att trots problem med begränsningar i produkttillgänglighet och problem med leveranskedjan växer bolaget tvåsiffrigt över alla kanaler och på nyckelnmarknader.

”Trots de dagliga utmaningarna och frekventa produktions- och leveranskedjeproblem har vi lyckats revitalisera vårt erbjudande och fortsätta att stärka våra partnerrelationer, vilket är viktigt för oss. Det finns idag en bättre balans mellan efterfrågan och utbud och vi ser ett extraordinärt ökat intresse för våra produkter”, säger Martin Axhamre, CFO och vice Vvd på Zound, i pressmeddelandet.

Vill du läsa de senaste nyheterna om ekonomi och företag? Så här enkelt får du vår kostnadsfria nyhetstjänst.

ANNONS
ANNONS

Läs mer: Hårdvara avslöjar tjuvlyssning på datorn [Dagens PS]