Det är storbankens danska kunder som nu står bakom bottenbetyget, som Nordea förklarar kommenterar så här, enligt nyhetsbyrån Direkt:

ANNONS

”Det är ingen överraskning att Panamapappren har påverkat kundernas inställning negativt. Samtidigt bidrar it-haverier och periodvis långa väntetider i vår telefonbank till den samlade bilden”, säger Torben Laustsen, chef för privatkunder på Nordea i Danmark, till tidningen Børsen.

Dagens PS har tidigare rapporterat om Nordeas inblandning i härvan kring Panama-läckan och om storbankens ”målvakt” i skandalen.

Bakom den nu aktuella undersökningen, där 4.400 bankkunder i Danmark tillfrågats, står Loyalty Group.

Danske Bank har tidigare drabbats av kundflykt från Danmark  sedan banken fick uselt betyg, men Nordeas betyg nu är sämre än vad Danske Bank, hade, framgår det.

MISSA INTE: ”Nordea gav oligark miljardlån” [Dagens PS] >

ANNONS
ANNONS

LÄS ÄVEN: ”Löfven om Nordea: ”Skamligt” [Nordea] >

LÄS VIDARE: ”Storbanker får uselt betyg” [Dagens PS] >