Dagens PS

Hygien- och hälsobolaget ökar vinst

Företagets vd Magnus Groth. Essity börsnoterades 2017. (Foto: TT)
Företagets vd Magnus Groth presenterade idag företagets nya hållbarhetssatsning: toapapper av halm. (Foto: TT)
Dagens PS
Dagens PS
Uppdaterad: 13 juli 2020Publicerad: 13 juli 2020

Hygien- och hälsobolaget Essity redovisar en vinst på 3,4 miljoner kronor under andra kvartalet, vilket är en ökning på 17 procent. Företagets onlineförsäljning ökar med 3,5 procentenheter. 

ANNONS

Mest läst i kategorin

Trots en ökning av onlineförsäljningen ser bolaget en negativ effekt av coronaviruset på orderingångarna.

“Försäljningen har påverkats negativt av covid-19-pandemin och relaterade nedstängningar samt lagerjusteringar efter hamstringen bland konsumenter och distributörer under mars 2020”, skriver de i ett pressmeddelande.

Företagets totala försäljning sjönk och landade på 28, 4 miljoner kronor, vilket är en minskning på 11 procent.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Dagens PS - en del av newstechbolaget RLVNC

Dagens PS är en del av RLVNC (Relevance Communication Nordic AB)
– Noterat på Nordic SME sedan 2017. RLVNC är ett svenskt newstech-bolag som, med hjälp av en datadriven teknikplattform, erbjuder kostnadsfria och kvalitativa nyheter, främst inom ekonomi, näringsliv och börs.

Läs mer här
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS
Spela klippet

Bostadsmarknad och framtiden för köpare – enligt analytikern

Efter en turbulent period präglad av stigande räntor och sjunkande priser börjar Sveriges bostadsmarknad visa tecken på återhämtning. År 2022 präglades av en kraftig nedgång i både bostadsförsäljningar och priser, till stor del drivet av de ökande räntekostnaderna. Men nu, med signaler om stabilisering och potentiella räntesänkningar framöver, börjar marknaden långsamt hitta tillbaka. Frågan är: […]