Dagens PS

Hygien- och hälsobolaget ökar vinst

Företagets vd Magnus Groth. Essity börsnoterades 2017. (Foto: TT)
Företagets vd Magnus Groth presenterade idag företagets nya hållbarhetssatsning: toapapper av halm. (Foto: TT)
Dagens PS
Dagens PS
Uppdaterad: 13 juli 2020Publicerad: 13 juli 2020

Hygien- och hälsobolaget Essity redovisar en vinst på 3,4 miljoner kronor under andra kvartalet, vilket är en ökning på 17 procent. Företagets onlineförsäljning ökar med 3,5 procentenheter. 

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Trots en ökning av onlineförsäljningen ser bolaget en negativ effekt av coronaviruset på orderingångarna.

“Försäljningen har påverkats negativt av covid-19-pandemin och relaterade nedstängningar samt lagerjusteringar efter hamstringen bland konsumenter och distributörer under mars 2020”, skriver de i ett pressmeddelande.

Företagets totala försäljning sjönk och landade på 28, 4 miljoner kronor, vilket är en minskning på 11 procent.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS