Volvos app krånglar och bilägarna rasar. ”Det känns ju inte rimligt att betala så mycket för en tjänst som fungerar så dåligt”, tycker en av de drabbade, skriver Vi Bilägare.

ANNONS

Volvos On Call-app, som den kallas, har funnits i många år men får bara medelmåttigt betyg av användarna, enligt Vi Bilägare.

Appen ska hjälpa bilägarna att kontrollera på distans bland annat så att uppvärmningen av kupén och laddningen fungerar.

Men trots att appen den senaste månaden återkommande krånglat och retat gallfeber på bilägarna är det ovisst om Volvo tänker kompensera app-haveriet.

Hav tålamod och ”avvakta”, är beskedet från Volvo och bolagets pressavdelning ber drabbade att höra av sig till kundcenter med sin förfrågan om kompensation.

Men om det sedan blir någon ersättning är som framgår oklart.

ANNONS
ANNONS

När Vi Bilägare i fjol kikade på hur bilapparna går i Googles och Apples appbutiker fick Tesla högst betyg.

Läs även: Polestar och Volvo återkallar elbilar – igen [DagensPS.se] »