Nya CSL har 560 hästkrafter och 550 newtonmeter. (Foto: BMW)
Modellen har en rad nostalgiska inslag, exempelvis vingen. (Foto: BMW)
Ingen siffror för acceleration eller toppfart har angetts. (Foto: BMW)
Varje bil har komponenter från samma fabrik som Rolls-Royce. (Foto: BMW)
3.0 CSL baseras på M4 CSL. (Foto: BMW)
De klassiska BMW-njurarna har växt. (Foto: BMW)
Bilen går endast att få i utförandet på bilden. (Foto: BMW)
3.0 CSL har en rak sexa under huven, den kraftfullaste i märkets historia. (Foto: BMW)
Sannolikheten att skåda en 3.0 CSL i verkligheten är oerhört låg. (Foto: BMW)
Guldfälgar är standard. (Foto: BMW)
BMW 3.0 CSL sägs vara rå som få. (Foto: BMW)
Bara att optimera luftmotståndet tog 200 timmar i utveckling. (Foto: BMW)
BMW 3.0 CSL är reserverad för märkets mest lojala kunder. (Foto: BMW)
Det gäller att man tycker om klistermärken om man ska slå till på en 3.0 CSL. (Foto: BMW)
Till skillnad från föregångaren bygger inte nya CSL på en faktisk racingbil. (Foto: BMW)
Det rör sig alltså om BMW M:s 50-årspresent till sig själva. (Foto: BMW)
Mycket tid har ägnats åt detaljer. (Foto: BMW)
Interiören anammar en traditionell approach. (Foto: BMW)
Bilen är pepprad med mycket kolfiberförstärkt plast. (Foto: BMW)
Varje bil är numrerad. (Foto: BMW)
Växellådan är en 6-växlad manuell historia. (Foto: BMW)
Skalstolarna är samma som man finner i M4 CSL och är således ruskigt obekväma. (Foto: BMW)
Den nya bilen är roligtvis den mest klassiska utformade BMW-modellen på länge. (Foto: BMW)
Frågan är om bilen redan är slutsåld… (Foto: BMW)
Läs även: Nya BMW 3.0 CSL tar tre månader att bygga
Läs även: Provkörning av BMW M1
Läs även: Provkörning av BMW M4 CSL