Dagens PS

Nya BMW 3.0 CSL i bilder

3.0 csl
Nya BMW 3.0 CSL är en nostalgitripp på hjul. (Foto: BMW)
Marcus Berggren
Marcus Berggren
Uppdaterad: 24 nov. 2022Publicerad: 24 nov. 2022

Nu har BMW äntligen visat upp helt nya BMW 3.0 CSL. Den är en specialmodell som dels hyllar att BMW M fyller 50 år i år, dels hedrar orginal-CSL:en, BMW E9 CSL. Den nya bilen är begränsad till endast 50 enheter och ryktas kosta över 8 miljoner kronor. Läs mer om den nya modellen här. Nedan följer en rad bilder på den exklusiva bilen. 

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

3.0 CSL

Nya CSL har 560 hästkrafter och 550 newtonmeter. (Foto: BMW)

3.0 CSL

Modellen har en rad nostalgiska inslag, exempelvis vingen. (Foto: BMW)

3.0 CSL

Ingen siffror för acceleration eller toppfart har angetts. (Foto: BMW)

3.0 csl

Varje bil har komponenter från samma fabrik som Rolls-Royce. (Foto: BMW)

3.0 CSL

3.0 CSL baseras på M4 CSL. (Foto: BMW)

3.0 csl

De klassiska BMW-njurarna har växt. (Foto: BMW)

3.0 csl

Bilen går endast att få i utförandet på bilden. (Foto: BMW)

3.0 CSL har en rak sexa under huven, den kraftfullaste i märkets historia. (Foto: BMW)

ANNONS

Sannolikheten att skåda en 3.0 CSL i verkligheten är oerhört låg. (Foto: BMW)

Guldfälgar är standard. (Foto: BMW)

3.0 csl

BMW 3.0 CSL sägs vara rå som få. (Foto: BMW)

3.0 csl

Bara att optimera luftmotståndet tog 200 timmar i utveckling. (Foto: BMW)

3.0 csl FRAMIFRÅN

BMW 3.0 CSL är reserverad för märkets mest lojala kunder. (Foto: BMW)

3.0 csl FRAMIFRÅN

Det gäller att man tycker om klistermärken om man ska slå till på en 3.0 CSL. (Foto: BMW)

Till skillnad från föregångaren bygger inte nya CSL på en faktisk racingbil. (Foto: BMW)

3.0 csL

Det rör sig alltså om BMW M:s 50-årspresent till sig själva. (Foto: BMW)

ANNONS

Mycket tid har ägnats åt detaljer. (Foto: BMW)

3.0 CSL

Interiören anammar en traditionell approach. (Foto: BMW)

3.0 csl

Bilen är pepprad med mycket kolfiberförstärkt plast. (Foto: BMW)

Varje bil är numrerad. (Foto: BMW)

3.0 csl

Växellådan är en 6-växlad manuell historia. (Foto: BMW)

Skalstolarna är samma som man finner i M4 CSL och är således ruskigt obekväma. (Foto: BMW)

Den nya bilen är roligtvis den mest klassiska utformade BMW-modellen på länge. (Foto: BMW)

Frågan är om bilen redan är slutsåld… (Foto: BMW)

ANNONS

Läs även: Nya BMW 3.0 CSL tar tre månader att bygga
Läs även:
 Provkörning av BMW M1 
Läs ävenProvkörning av BMW M4 CSL 

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Marcus Berggren
Marcus Berggren

Motorjournalist. Chefredaktör på Högsta Växeln.

Marcus Berggren
Marcus Berggren

Motorjournalist. Chefredaktör på Högsta Växeln.

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS