Volvo Cars onlineförsäljning i Sverige genom Care by Volvo-abonnemanget har fått en stark start. En månad efter lanseringen görs nu var femte transaktion med privatkunder i Sverige online.
Volvo Cars nätkampanj gasar i Sverige


Mest läst i kategorin
Det framgår av ett pressmeddelande.
Care by Volvo erbjuder kunder möjlighet att testa en ny Volvo i 30 dagar. Det går att byta bil eller avsluta abonnemanget efter tre månader.
Volvo uppger att av de kunder som genomförde sin transaktion online var 75 procent nya för märket. 30 procent av online-transaktionerna genomfördes hos en Volvohandlare.
”Genom att lägga till ytterligare en försäljningskanal har vi lockat fler kunder till vårt varumärke. Vi gör denna online-satsning tillsammans med våra handlare och det är tydligt att det är en tillväxtstrategi som gynnar oss alla”, säger Jessica Span, vd för Volvo Car Sverige.
Läs även: Volvo Cars erbjuder alla betald föräldraledighet »

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

Elektrifiera vardagen med upp till 12 mils färd helt på el. Välj en SWE Edition fullpackad med utrustning till ett förmånligt pris och lågt förmånsvärde.