Att skapa, dela och spela spel med varandra finns det ett stort intresse för. För bolaget Adventure Box, som är listat på Nasdaq-First North, innebär detta en möjlighet för en fortsatt hög tillväxt. Bolaget har nu släppt sin kvartalsrapport och visar på en fortsatt hög användartillväxt.

Adventure Box är en streamingplattform där användare kan skapa egna spel som andra användare sedan kan spela. Detta gör att Adventure Box framförallt har som mål att öka antalet användare för plattformen.

Under augusti 2018 till maj 2019 växte användarna på Adventure Box plattform med 5 700 procent. I somras valde bolaget att lägga om marknadsföringen och rikta in sig på mer specifika kundgrupper.

”Vår vässade marknadsföringsstrategi, stödd av produktförbättringar, resulterade sedan i en ännu högre tillväxttakt”, säger Christopher Kingdon, vd för Adventure Box.

Organisk användartillväxt

Den bästa marknadsföringen för Adventure Box förblir dock själva produkten – där användare bjuder in vänner för att spela spel som de själva har skapat.

Samtidigt står bolaget ut på marknaden. Där flera plattformar kräver att användare laddar ned spel möjliggör Adventure Box för en produkt som kan streamas.

”Tillsammans med våra användare skapar vi en ny kategori av dataspel. Jag är övertygad om att dessa dataspel kommer revolutionera dataspelsbranschen på ett sätt som liknar hur YouTube revolutionerat videobranschen”, säger Christopher Kingdon, vd för Adventure Box.

ANNONS
ANNONS

Förbereder sig för exponentiell tillväxt

I nuläget driver Adventure Box streamingplattform bolaget mot en nivå av exponentiell tillväxt – vilket Christopher Kingdon ser som den brytpunkt när det blir värt att ta i med marknadsföringsinsatser.

”Fram till dess är huvudsyftet med våra fortsatta markandsföringstester att vara mycket väl förberedda när det är dags att accelerera”, förklarar han.

Samtidigt fortsätter bolaget att finslipa plattformen. Under kvartalet har Adventure Box introducerat en ny plattformsvaluta och nya sociala funktioner. Allt i syfte att göra det enklare och roligare att skapa, dela och spela datorspel med för användare.

Dessutom genomförde Adventure Box en riktad nyemission i början av oktober. Bolaget tillfördes 60 miljoner kronor och ökade därmed sina likvida medel markant.

Emissionslikviden ska främst användas för att stärka upp de likvida medlen och rekrytera personal. Adventure Box har som mål att fördubbla antalet anställda i organisation – och har redan börjat att anställa personal för att vidareutveckla plattformen och för nå ut till användarbasen.

Läs mer: Samarbete lyfter börsraketen Adventure Box