I måndags låg Microsofts molnsystem 365 stundtals nere. Flera tjänster, bland annat Teams, var i perioder oåtkomliga. Anledningen kan ha varit ett strömavbrott, skriver Bleeping Computer.

ANNONS

Trafikhanteringen i Microsoft 365 fungerade inte som den skulle i flera regionen, skriver Computer Sweden. Användare i hela världen ska ha stött på problem med att komma åt de olika produkterna. Värst drabbat blev västra Europa.

Problemet ska ha pågått i 16 timmar, och förutom svårigheter att komma åt tjänster och att se eller skicka e-post, så ska kunder ha fått många inloggningsförfrågningar.

Microsoft uppger att det var ett strömavbrott som låg bakom de besvär som användare i flera regioner upplevde.

Tjänster som påverkades var exempelvis Microsoft Teams, Exchange Onlines mejlplattform, Sharepoint Online, Universal Print och programmeringsgränssnittet API.

Läs också:

ANNONS
ANNONS

Expert: Kontanter behövs när banksidor kraschar 
Molntjänster: Stockholm stoppar Microsoft 365