Dagens PS

Startupens mejltabbe får svenska kunder att rasa

OBS! Bilden är tagen i ett annat sammanhang. (Foto: TT)
John Uggla
John Uggla
Uppdaterad: 31 aug. 2016Publicerad: 31 aug. 2016

Det gick lite väl fort när svenska startupen Dooer skulle kommunicera med sina kunder på tisdagen, rapporterar sajten Breakit. Eller som företaget självt uttrycker det:

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

”Vi var lite för taggade på att maila ut till er som anmält intresse för Dooer. Det gick lite för fort och det var inte meningen att exponera era mailadresser”, skrev bolaget i ett förlåt-mejl till de drabbade kunderna.

Misstaget var alltså att Dooer, som enligt den egna hemsidan erbjuder Sveriges första bokföringstjänst ”på autopilot”, råkat exponera potentiella kunders adresser för varandra i en och samma mejltråd. Mottagarna har tidigare anmält intresse för tjänsten och skulle nu informeras om kommande lansering, förklarar Breakit.

Och det tog inte lång tid innan irriterade kunder hörde av sig. En mottagare undrade om Dooer kommer att ”hantera mina känsliga uppgifter på samma liberala vis som min email?”.

Dooers vd och grundare Sam Nurmi understryker att mejladresserna, ungefär 500 stycken, endast är en ”fraktion” av bolagets databas.

LÄS VIDARE: Dooer skickade precis ut sin hemliga lista i ett massmejl  >

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Hej egenföretagare! Ekonomisk trygghet även för dig
unionen liten logo

Vet du om att även du som egenföretagare kan försäkra bland annat din inkomst?

Läs mer
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS