Dagens PS

Mios e-handel över en miljard

Mios e-handel
Björn Lindblad, vd för Mio. (Foto: TT)
Daniel Jacobs
Daniel Jacobs
Uppdaterad: 03 maj 2021Publicerad: 03 maj 2021

Mios e-handel omsätter nu över en miljard kronor – en ökning på 2 200 procent jämfört med det första året.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

På påskafton gick möbelkedjan Mio över en miljard kronor i omsättning på sin e-handel. Under 2021 har Mio passerat över 50 miljoner besökare på mio.se.

“Det är med stor glädje och stolthet som vi ödmjukt kan presentera att vi nu sprängt miljarden på Mio.se. Vi fortsätter att möblera om möbel-Sverige och det här var ett viktigt delmål mot det tillväxtmål vi tillsammans dagligen arbetar för – att bli störst på möbler i Sverige”, säger vd Björn Lindblad i ett pressmeddelande.

E-handeln lanserades 2013, och omsatte då 46 miljoner kronor. Jämfört med årets siffror är det en ökning på 2 200 procent för Mios e-handel.

“Vi ser en tydlig trend hur besökstrafiken i olika kanaler korrelerar med varandra och vår strategi Ett Mio där vi ska skapa de bästa förutsättningarna för kunderna att hjälpa dem att skapa hem som de ska trivas i och vara stolta över fungerar mycket bra”, säger Björn Lindblad.

Läs mer: Handeln litar inte på regeringen vid nedstängning

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS