Dagens PS

Hög tid att lyssna på dina kunder

Att verkligen lyssna via sociala medier kan göra ditt utbud bättre. (Foto: Couleur/Pixabay)
Jonas Carlsson
Jonas Carlsson
Uppdaterad: 21 apr. 2020Publicerad: 20 apr. 2020

Folk sitter hemma i coronatider och kollar ständigt sina medier. Då kan det vara bra att lyssna på vad de säger om just ditt märke eller företag.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Sajten Business 2 Communty tipsar om att det kan vara en bra tidpunkt att börja med så kallad “social listening”, när folk är hemma och surfar på mobilen. Med olika verktyg som Mention och Awario, kan du via sökord spåra upp vad människor där ute egentligen tycker om ditt företag via konversationer på sociala medier. På så sätt kan du svara mot kundernas önskemål och förbättra ditt utbud.

I samma artikel, som går igenom olika trender i sociala medier och e-handel i USA, redovisas vilka sökkategorier som ökar i landet inom e-handeln. Det verkar som att hemmasittandet påverkar utomhusaktiviteter negativt.

Bland det som ökar syns maskiner för att baka surdegsbröd, färgning av håret och kontorsskrivbord. Några kategorier som dalar är golfklubbor och campingutrustning.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS