Dagens PS

Stort genomslag för ny emissionskanal

”Allt fler har insett styrkan i vår datadrivna modell för att sprida kunskap och information kring emissioner, vilket också stimulerat investeringsviljan”, säger Mats Hedberg, publisher på Dagens PS.
”Allt fler har insett styrkan i vår datadrivna modell för att sprida kunskap och information kring emissioner, vilket också stimulerat investeringsviljan”, säger Mats Hedberg, publisher på Dagens PS.
Dagens PS
Dagens PS
Uppdaterad: 30 dec. 2020Publicerad: 30 dec. 2020

Dagens PS har under året på allvar etablerat sig som en ledande kanal för att marknadsföra emissioner och börsintroduktioner.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

När 2020 summeras har Dagens PS varit en kanal för att genomföra 17 stycken emissioner – varav 15 blivit övertecknade. Totalt har dessa bolag fått in drygt 562 miljoner kronor.

2020 har varit ett minst sagt svängigt år på aktiemarknaderna. Där en rejäl nedgång i kurser och riskaptit drog ned aktivitet vad gäller emissioner när Covid 19-pandemin briserade. Sedan återhämtade sig marknaden i juni för att sedan ta fart ordentligt igen under fjärde kvartalet.

Datadriven modell

”Det är otroligt kul att få vara med och bidra till att svenska bolag får tillgång till riskkapital. Allt fler har insett styrkan i vår datadrivna modell för att sprida kunskap och information kring emissioner, vilket också stimulerat investeringsviljan”, säger Mats Hedberg, publisher på Dagens PS, och fortsätter:

”Genom att vi kunnat erbjuda de läsare som uttryckt intresse för att delta i emissioner och introduktioner har Dagens PS hjälpt bolagen inte bara att få en viktigt kapital, utan även att få in ett stort antal nya ägare, något som är avgörande för en bra likviditet i en aktie och förlängningen en förutsättning för en bra kursutveckling.”

Sammantaget har Dagens PS läsare och prenumeranter läst 444 460 artiklar om emissioner. Något som i sin tur resulterat i 63 550 klick för att investera.

Breddat erbjudande

Dagens PS har under året även breddat erbjudandet genom att erbjuda investeringar icke-noterade bolag – så kallade private placements.

ANNONS

”Här handlar det ofta om bolag som ska till börsen inom 12 till 24 månader. Den här typen av pre-IPO:s brukar ofta vara svårt att få tillgång till att investera i för mindre investerare”, säger Mats Hedberg.

Dagens PS ser fram emot att erbjuda läsarna fler spännande investeringsmöjligheter under 2021.

”Vi kan redan nu utlova flera spännande bolag att investera i under nästa år.”

Läs även: PS-familjen växer och blir relevantare >>

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS