E-handlaren Bubbleroom börsnoteras och första handelsdagen är 23 november. Nu ska bolaget även satsa på Europa.

ANNONS

En nyemission på 150 miljoner kronor värderar Bubbleroom till 396 Mkr.

Ändrade riktning

Pandemin minskade omsättningen för bolaget som ändrade riktning från framför allt festkläder till vardagsmode. 

”E-handeln har i mångt och mycket gynnats under pandemin, men det förutsätter att du har rätt produkter. Vi kom in i pandemin som förlorare men gick ut som vinnare”, säger bolagets vd Ville Kangasmuukko Nordström.

Bubblerooms kläder säljs även på externa plattformar som Zalando, och förutom Norden har kläderna i år lanserats i länder som Nederländerna och Tyskland.

Stora planer

Ville Kangasmuukko Nordström har stora planer med expansionen.

ANNONS
ANNONS

”Långsiktigt ser vi Zalando som en nykundsrekrytering. Vår slutdestination är att äga kunddatan och det gör vi genom att öppna egna online-butiker i Europa.”

Läs även: Här är Sveriges mest framgångsrika e-handelsföretag [Dagens PS]