E-handlaren Bubbleroom gjorde börsdebut på First North tidigare i veckan. Det blev inte det starka mottagandet som bolaget hade hoppats på.

ANNONS

Bolagets vd Ville Kangasmuukko Nordström hade stora förväntningar inför noteringen, skriver Breakit.

“Bubbleroom står väl positionerat med ett konkurrenskraftigt produkterbjudande inför att samhällen nu återöppnas i snabbare takt. Under 2021 har Bubbleroom sett en god återgång i försäljningen av bolagets produkter och återigen visar bolaget på en stark tillväxt”, sa han.

Svagt mottagande

När det under tisdagen var dags för börsnoteringen blev det inte det starka mottagandet som vd:n hade hoppats på.

Under tisdagen handlades aktien strax under de 36 kronor som introduktionspriset låg på, samtidigt som bolaget  värderas till lite mindre än 400 miljoner.

Bolaget är inriktat mot festkläder och drabbades därför hårt av pandemin. Bubbleroom omsatte 386 miljoner kronor i fjol, en nedgång från 428 miljoner kronor 2019.  Samtidigt uppgick rörelseresultatet till minus åtta miljoner kronor under fjolåret.

ANNONS
ANNONS

Läs även: E-handlaren Bubbleroom noteras på First North [Dagens PS]