Dagens PS

Spotify ny storsponsor för Barcelona – för 2,9 miljarder

Spotify Barcelona
Spotify sponsrar FC Barcelona. (Foto: TT)
Daniel Jacobs
Daniel Jacobs
Uppdaterad: 16 mars 2022Publicerad: 16 mars 2022

Spotify blir ny huvudsponsor åt det spanska storlaget FC Barcelona i ett jätteavtal värt 2,9 miljarder kronor. 

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Den svenska streamingjätten Spotify kommer att synas på matchtröjor och träningskläder för FC Barcelonas dam- och herrlag, skriver Expressen.

Dessutom döps klubbens hemmaarena om från Camp Nou till Spotify Camp Nou – vilket är första gången den anrika klubben säljer namnet på arenan.

Avtalet gäller i fyra säsonger och är värt 280 miljoner euro, motsvarande 2,9 miljarder svenska kronor, rapporterar Reuters med hänvisning till den spanska radiokanalen.

Läs även: Spotifys Daniel Ek med ”galen” miljardsatsning på tech

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS