Rejlers har fått i uppdrag att effektivisera flera av Bilredas administrativa processer med hjälp av robotiserad processautomatisering, även kallat RPA – Robot Process Automation.

ANNONS

Bilreda är en av landets största aktörer inom biladministration med ca 22 000 tjänstebilar som hanteras årligen.

Bilreda hjälper företag att hantera sina företagsbilar genom tjänster som fakturagranskning, förarsupport, bilförsäljning samt bilpolicy- och försäkringsfrågor. Bolaget, som är ett dotterbolag till First Rent A Car AB som ingår i Volvo-koncernen, vill nu effektivisera sin verksamhet och har gett Rejlers i uppdrag att automatisera rutinmässiga arbetsuppgifter med hjälp av robotteknik.

Frigör tid och förbättrar service

Tekniken används till exempel för att digitalisera repetitiva och administrativa uppgifter som hantering av fakturor eller att förflytta data mellan olika system.

”Med den nya tekniken ser vi att vi kan frigöra mer tid för värdeskapande uppgifter och förbättra vår service, vilket i slutänden kommer att gynna både våra medarbetare och våra kunder”, säger Jonas Kervenhed, vd på Bilreda, i ett pressmeddelande.

Mer effektiv verksamhet med RPA

Rejlers uppdrag beräknas pågå fram till årsskiftet med möjlighet till förlängning.

ANNONS
ANNONS

”Digitalisering är en nyckelkomponent för att möta de utmaningar företag står inför idag. Vi är glada över förtroendet från Bilreda och ser fram emot att hjälpa verksamheten att bli mer effektiv och hållbar, genom robotteknik som RPA, säger Niklas Siljeblad, divisionschef på Communication & Security på Rejlers.

Läs mer: Jämställdhet i teknikbranschen behöver komma underifrån [Dagens PS]