Analysföretaget Gartner konstaterar att 29 procent slutat använda sina smarta klockor. Dessutom mäter 30 procent av träningsarmbanden inte längre några pulsar.
2014 års julklapp i byrålådan


Ola Söderlund
Uppdaterad: 07 dec. 2016Publicerad: 07 dec. 2016
ANNONS
Mest läst i kategorin
ANNONS
“När folk slutar använda prylarna blir det ett allvarligt problem för industrin. För att konsumenterna ska lockas av den bärbara tekniken så måste den kunna erbjuda mer än vad man får av en vanlig smart telefon”, säger Angela McIntyre på Gartner i ett pressmeddelande, rapporterar TT och uppger att de stora tillverkarna inte lyckas fullt ut övertyga konsumenterna hur klokt det är med bärbar teknik.
Enligt analysföretaget IDC backade Apples försäljning av smarta klockor 71 procent under årets tredje kvartal jämfört med samma period förra året.
Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:

Ola Söderlund
Nyhetsreporter som bevakar börs, privatekonomi, näringslivsnyheter och världspolitik.

Ola Söderlund
Nyhetsreporter som bevakar börs, privatekonomi, näringslivsnyheter och världspolitik.
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS
ANNONS









