Med hjälp av modern teknologi kan du både engagera och förändra människors beteende.
Här är verktyget som skapar engagemang
Mest läst i kategorin
Är det ett tävlingsmoment som krävs för att motivera människor? Det kanske låter märkligt, men teknologi kan förändra incitament-skapande och förmågan att motivera både partners och slutanvändare.
Vad människor motiveras av och vilken inverkan det har på affärer kan vara otroligt komplext att greppa. Vill ett företag konsekvent fånga engagemang och förändra människors beteende uppges nyckeln vara gamification.
Gamification handlar om att utforma produkter, tjänster och organisatoriska metoder för att ge liknande erfarenheter som spel, och därmed möjligheten att skapa nytt värde och påverka människans beteende.
Ett av de ledande gamification-bolagen inom B2B (business-to-business) i Norden heter The Inspiration Company (TIC), som nu förvärvat stora delar av kommunikationsverktyget Leader Island.
“Det känns fantastiskt att detta är klart! Detta gör oss till en av de största aktörerna inom B2B-gamification i Norden. Jag grundade Leader Island tillsammans med ett fantastiskt team och med en gemensam vision om att förenkla och förbättra kunskapsspridning för grupper, företag och organisationer.”, skriver Christian Löfvendahl, vd Leader Island, i en kommentar till Dagens PS.