Dagens PS

Facebooks varumärke rasar i värde

mark-zuckerberg-facebook
Facebooks vd Mark Zuckerberg vid ett framträdande under torsdagen. (Foto: TT)
Finwire
Finwire
Uppdaterad: 18 okt. 2019Publicerad: 18 okt. 2019

Facebooks varumärke fortsätter att tappa i värde för andra året i rad, enligt Best Global Brands Report.

ANNONS

Mest läst i kategorin

ANNONS

Det skriver CityAm. I senaste rapporten uppges varumärket vara värt 39,9 miljarder dollar, vilket är en minskning med nästan tolv procent från året innan.

Det är andra året i rad som varumärket tappar efter att ha toppnoterats på 48,2 miljarder dollar 2017.

I senaste mätningen är nu varumärket det 14:e mest värdefulla efter att ha tagit stryk på ett missnöje över datahanteringen och konkurrensutredningar. Bolaget har också i bagaget vad som redan verkar vara ett mindre lyckosamt försök med att lansera en kryptovaluta.

Trots Facebooks problem fortsätter listan att toppas av amerikanska IT-jättar med Apple som etta, följt av Google. På tredjeplatsen återfinns Amazon medan sydkoreanska Samsung återigen är med på topp-tiolistan.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

ANNONS
Prylar för livet – se aktuella kampanjer och handla här
CDON logo2

CDON är Nordens ledande marknadsplats. Här hittar du ett ständigt växande utbud av produkter inom gaming, leksaker och elektronik till trädgård, skönhet och produkter för dina husdjur. Prylar för livet helt enkelt.

Se aktuella kampanjer och handla här
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS
ANNONS