I morgonens brev skrev Dagens PS i ämnesrad och rubrik att UR & Penn fått 3,4 miljarder kronor i omställningsstöd. Det stämmer inte, 3,4 miljoner ska det vara.

ANNONS

Ibland går det fort. För fort. Och i brådrasket finns alltid risken att fel smyger sig in.

Det skedde i morse när undertecknad påstod att klockkoncernen Ur & Penn fått 3,4 miljarder kronor i omställningsstöd av staten. Korrekt är 3,4 miljoner kronor.

Visserligen upptäckte jag felet snabbt, men ändå för sent eftersom brevet precis hade gått ut till er kära prenumeranter när poletten ramlade ner.

Nu är det åtminstone rätt belopp som står i artikel, och jag beklagar å redaktionens vägnar fadäsen i nyhetsbrevet. Jag har ingen annan att skylla på än mig själv.

ANNONS
ANNONS