Dagens PS
Detta är en sponsrad artikel

Fuuds riktade nyemission gav kursrally

Peter Blom, Fuud
Fuud genomför en riktad nyemission av aktier om 40 MSEK till kursen 80 öre/aktie till utvalda investerare.
ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD
Uppdaterad: 17 feb. 2022Publicerad: 19 okt. 2021

Det snabbväxande functional foods-konglomeratet Fuud genomför en riktad nyemission av aktier om 40 MSEK till kursen 80 öre/aktie till utvalda investerare. Skälet är att på ett tids- och kostnadseffektivt sätt säkra kapital för att kraftigt utöka marknadsaktiviteterna i Norden.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Dessutom utvärderar även Fuud löpande intressanta förvärvsobjekt. Aktiemarknaden regerade positivt på nyheten och kursen steg med 8 procent under måndagen.

Nyemissionen har gjorts med stöd av bemyndigandet från årsstämman den 22 juni 2021.

Fem bolagsköp

Fuud har, i enlighet med den nya strategin sedan december 2020, genomfört fem bolagsförvärv och även kommunicerat flera offensiva insatser som ska bidra till Fuuds vision om att bli ledande inom den nordiska functional foods-marknaden.

Med hjälp av kapitalet från den nu genomförda nyemissionen kan Fuud kraftigt intensifiera sina marknadsaktiviteter i Norden. Dessutom säkrar Bolaget likvida medel för att kunna fortsätta sin förvärvsstrategi på ett effektivt sätt.

“Fuuds resa mot att bli Nordens ledande functional foods-företag har tagit fart, och resan har bara börjat. En resa som bygger på en snabb organisk expansion genom vår mycket lovande portfölj av varumärken. Samtidigt letar vi efter kompletterande förvärv”, säger Peter Blom, vd för Fuud, och fortsätter:

“Vi har redan nått en storlek som gjort att vi har slutit flera viktiga avtal centralt med några av Nordens största livsmedelskoncerner. Därmed finns mycket goda förutsättningar för en snabb och lönsam expansion.”

Flera nyheter

ANNONS

Under året har Fuud kommunicerat flera nyheter om ökad distribution av sina varumärken, däribland centrallistning hos ICA av Beijing8, centrallistning av iQ Fuel hos finska S-gruppen och Circle K i Sverige samt Bolagets satsning inom sin egen E-handel.

Fuud har även kommunicerat planer om intensifierade marknadssatsningar, däribland samarbeten med HockeyAllsvenskan, Köket.se, TV4, Aller Media och Bonnier där Fuuds prioriterade varumärken kommer få bred synlighet under hösten 2021 och 2022.

Möjligheter till tillväxt

“Vi har även fått en organisation på plats som kan ta tillvara på de tillväxtmöjligheter våra viktiga avtal ger”, säger Peter Blom, och fortsätter:

“Genom nytt kapital kan vi också intensifiera vår marknadsföring så att vi maximerar en lönsam tillväxt.”

Läs om Fuuds snabbväxande verksamhet

Läs om Fuuds framgångsrika samarbete med influencers

ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD

Detta är en artikel publicerad på uppdrag av en sponsor. Innehållet i dessa artiklar reflekterar inte Dagens PS eller redaktionens åsikter.

ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD

Detta är en artikel publicerad på uppdrag av en sponsor. Innehållet i dessa artiklar reflekterar inte Dagens PS eller redaktionens åsikter.

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS