Dagens PS
Detta är en sponsrad artikel

Rekord för Fuuds framgångsrika samarbete med influencers

Fuud Homie
Tack vare sitt samarbete med den kända influencern Alexandra Bring och andra svenska kändisar har Fuuds varumärke Homie fått rekordstort genomslag.
ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD
Uppdaterad: 17 feb. 2022Publicerad: 08 okt. 2021

Nasdaq First North-listade Fuuds varumärke Homie fått rekordstort genomslag vid lansering av sin måltidsersättning i sitt samarbete med den kända influencern Alexandra Bring och andra svenska kändisar. Hela lagret sålde slut på en dag.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

”Vi har aldrig sett något liknande, vilket galet tryck i E-handeln”, kommenterar Sekina Kling, marknadschef Homie, och fortsätter:

”Inför lanseringen har vi jobbat hårt med att lyckas komma upp i produktionsvolym och vi har kämpat mycket med produktionen, som sker i Sverige. Vi har lagt express-orders till vår svenska produktion. Nästa vecka kan vi lova att vi har produkter på lager igen!

Fuud, Alexandra Bring

Alexandra Bring, här med en Homie-shaker, bidrog till rekordlanseringen.

Flera svenska influencers, med Alexandra Bring i täten, med och marknadsfört vid lanseringen av Good To Go måltidslösning, som släppts av varumärket Homie Life In Balance.

Snabb och smidig

Produkten är framtagen för att passa in i det hektiska vardagslivet där människor ständigt är på språng eller uppkopplade. Det är en smidig och snabb lösning för att få ett näringsrikt och komplett mål eller mellanmål oavsett vart man är på väg eller hur många möten man har.

Genom ett nära samarbete med svenska Alexandra Bring har produkten synts bland flera kända influencers under torsdagskvällen. Alexandra Bring har över 550 000 följare på Instagram, och Good To Go syntes även i andra influencers flöden, däribland Antonija Mandir, Carolina Gynning, Mia Törnblom och Pischa Strindstedt.

Carolina Gynning

ANNONS

Under torsdagskvällen anordnades ett lanseringsevent där flera andra kändisar marknadsförde produkten, vilket bidrog till det enorma trycket på Homie’s E-handel. Bilder från eventet syntes bland annat i sociala medier hos Camilla Läckberg, Agneta Sjödin, Daniel Paris och Madeleine Vall Beijner.

Good to Go är helt vegansk, utan tillsatt socker och har en noggrant utvald mix av vitaminer, mineraler och andra näringsämnen, tillsammans med probiotika. Proteinkällan i Good To Go kommer från ärtor och brunt ris. Måltidslösningen, som man enkelt blandar med mjölk eller vatten kommer i de tre smakerna himmelsk choklad, lyxig vanilj och svenska jordgubbar. En portion Good to Go innehåller 20 gram protein, och ger dig 30 procent av det dagliga intaget av vitaminer och mineraler, med totalt 254 kalorier.

Varumärket Homie är en del av Fuud – Functional Food United. Läs mer om Fuud på www.fuudunited.com.

Läs mer: Fuud-aktien steg kraftigt efter operationell uppdatering

ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD

Detta är en artikel publicerad på uppdrag av en sponsor. Innehållet i dessa artiklar reflekterar inte Dagens PS eller redaktionens åsikter.

ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD

Detta är en artikel publicerad på uppdrag av en sponsor. Innehållet i dessa artiklar reflekterar inte Dagens PS eller redaktionens åsikter.

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS