Dagens PS har tidigare skrivit om att du inte alltid behöver anstränga dig för att bli rik i affärer och 60 tips på hur rika vänder fiasko till succé.

Det är sajten Small Business Trends som listar hur ditt teamwork blir maximalt effektivt.

1) Använd ett system för målarbetet med nyckelresultat, som gör att alla i teamet blir medvetna om hur målen ser ut och hur ni ska jobba för att nå dessa.

2) Fokusera på affärsverksamhetens kärnvärden.

3) Upprätta strategiska mål – det hjälper dig att inte förlora greppet om helheten.

4) Använd dig av minneskartor som skapar en översikt av planen under resans gång till framgång.

5) Gör månatliga uppdateringar som visar hur långt projektet kommit.

6) Se till att arbetsflödet går så smidigt som möjligt, och att var och en vet sin individuella roll och arbetsuppgift för att det ska bli så funktionellt som möjligt för att nå slutmålet.

ANNONS
ANNONS

7) Börja i liten skala och bygg successivt upp arbetet med specifika uppgifter för var och en i teamet.

8) Var rak i frågor som hur den ena eller andra lösningen som presenteras påverkar affärerna, håll fokus på kvaliteten, kundnöjdhet och värde för företaget.

9) Ingjut förståelse i samtliga i teamet vad kunderna förväntar sig.

10) Använd whiteboard-tavla på kontoret så att det blir uppenbart för alla vart ni är på väg.

LÄS MER: ”7 tips: Så blir du miljonär som entreprenör” [Dagens PS] >

LÄS ÄVEN: ”10 tips på vett och etikett när du gör affärer” [Dagens PS] >

LÄS SMT-ARTIKELN: ”10 Ways to Train Your Team to Think Big” [Small Business Trends] >