Nyligen avslutade SAS Masters sitt samarbete med reklambyrån Synk Kommunikation och inledde pitch för en ny byrå. Nu har de skrivit kontrakt med Gyro.

ANNONS

”Vi vill stärka vårt varumärke ännu mer och vi visste att Gyro var duktiga. På så vis var det ingen regelrätt pitch. Efter att vi hörde att Gyro också var intresserade så förde vi nästan enbart diskussioner med dem. De är duktiga på kampanjer och att hitta nya kanaler”, säger Christer Nilson, tournament manager för SAS Masters, till Resume.se.

Duon Mats Wallin och Mats Gardmo, på reklambyrån Gyro, har båda tidigare jobbat med Masters.

Innan byråbytet var Synk Kommunikation ansvariga för tävlingens kommunikation, ett samarbete som Christer Nilson var mycket nöjd över.

”De har bland annat hjälpt oss hålla ihop varumärket trots namnbyte varje år. 2006var Entercard titelsponsor, året efter hade v ingen titelsponsor alls och från och med 2008 är det SAS som är titelsponsor”, säger han till Resume.

Enligt Nilson kommer de i år satsa på papperstryckt media där de bland annat kommer att gå i tidningen Svensk Golf.

ANNONS
ANNONS

Och när det gäller marknadsföringsbudgeten 2009 kommer värdet att hamna runt en miljon kronor.