Branschinitiativet Hållbar E-handel har samlat e-handelsbranschen för att skapa en branschstandard för hållbar e-handel.

ANNONS

För att dela kunskap om e-handel och hållbarhet till konsumenter startar nu podd, som bär det passande namnet En Hållbar Pod, enligt ett pressmeddelande.

Bakom podden står Anna Lavfors, konsument- och hållbarhetsexpert på Pricerunner, som även leder arbetsgruppen Konsumentinsikter inom Hållbar E-handel.

Hjälpa konsumenter att välja rätt

Tanken med podden är att i samtal med experter försöka göra hållbarhet begripligt och att öka medvetenheten om hur mycket konsumenter kan påverka genom sina val.

”Att få vara med om att skapa ett forum där man kan lyfta hållbarhetsfrågan i förhållande till e-handel är något jag verkligen känner starkt för,” säger Anna Lavfors i en kommentar.

Under första säsongen sänds sex avsnitt av podden och i premiären bjuds bland annat på insikterna från undersökningen Hållbarhetsaspekter utifrån ett konsumentperspektiv som Hållbar E-handel lät Kantar Sifo genomföra i somras.

ANNONS
ANNONS

Läs även: Amazon har nu öppnat sin svenska shoppingsajt [DagensPS.se] »