Apple blir inom kort en del av årets mest sedda tv-evenemang i USA. Det stod klart under torsdagen då teknikjätten tecknade ett flerårigt avtal med National Football League, skriver Reuters.

ANNONS

Få saker är så stora i USA som finalmatchen i National Football League – Super Bowl. En helig match som i mångt och mycket kan räknas som en högtid. Det är också en tillställning som kommit att bli den mest sedda TV-sändningen i USA.

Inte minst då den påkostade halvtidsshowen som genom årens lopp välkomnat celebriteter som The Weeknd, Shakira, Beyoncé, Justin Timberlake och Lady Gaga för att nämna några.

Apple blir sponsor

Under gårdagen stod det klart att det blir teknikjätten Apple som från och med den februari 2023 går in och sponsrar evenemanget. En fjäder i hatten för bolaget som associerats med musik sedan 2001, då musikspelaren Ipod såg dagens ljus.

Med över 120 miljoner tittare under Superbowl Halftime Show 2022 ser förutsättningarna goda ut för Apple att gå igenom rutan. Någon uppgift över hur mycket pengar de går in med i folkfesten finns det dock inte.

Den som vill följa evenemanget får ge sig till tåls till söndagen den en 12 februari nästa år, då 2023 års upplaga av Super Bowl tar plats i Glendale, Arizona, skriver Reuters.

ANNONS
ANNONS

Läs även: Fotboll: Deutsche Bank säljer tyska mediarättigheter [Dagens PS]