Kreditmarknadsbolaget Qliro implementerar nu försäkringstjänsten Insurelys system i sin plattform, vilket gör att användare kan hitta ett skräddarsytt försäkringsalternativ. Sedan tidigare erbjuder Qliro lån, betalningar och sparande. 

Det skriver företaget i ett pressmeddelande.

Nu förstärker Qliro sitt konsumenterbjudande och erbjuder sina 2,2 miljoner aktiva kunder den helt digitala försäkringsrådgivningstjänsten ”Lev fullt ut” i Qliros digitala plattformar genom sitt partnerskap med Insurely.

I februari lanserade Qliro en ny digital plattform som möjliggör integrerade partnererbjudanden i Qliros web och app. Den nylanserade appen, som erbjuder Qliros kunder att enkelt hantera sina betalningar, lån och sparande men även att hantera sina försäkringar via partnern Insurely, har snabbt ökat i popularitet.

Frågeformulär ger försäkringsalternativ

Nu fördjupas samarbetet med Insurely genom lanseringen av en helt digital försäkringsrådgivningstjänst. Den nya tjänsten som kommer att finnas tillgänglig i Qliros plattformar via Insurely låter användaren få full koll på sitt försäkringsbehov baserat på livssituation genom att svara på ett par korta frågor.

ANNONS
ANNONS

”De flesta områden i våra liv har blivit allt mer digitala och kundcentrerade. Men försäkringsbranschen har länge stått still när det kommer till att digitalisera och förenkla försäkring för privatpersoner. Det är något vi brinner för att ändra på. Tjänsten ”Lev fullt ut” är ett första steg mot en helt digital försäkringsrådgivning där vi på riktigt hjälper människor att få koll på om de har de försäkringar de behöver för just sina liv.” säger Lotta Rauséus, COO & medgrundare av Insurely.

”Ligger i tiden”

“När vi lanserade plattformen i februari var det med ambitionen att erbjuda våra kunder fler relevanta fintech-tjänster via partners. Vi är därför mycket glada över att fördjupa partnerskapet med Insurely med ytterligare en tjänst som förenklar för våra kunder”, säger Martina Skande, Chief Business Development Officer på Qliro.

”Att förstå sitt försäkringsbehov är ofta utmanande och det känns verkligen i tiden att kunna lansera en bra digital tjänst som hjälper människor att se över sitt försäkringsskydd. Lanseringen av den nya tjänsten ligger helt i linje med vår strategi att fortsätta utmana inom området för finansiella tjänster”, fortsätter hon.

Läs mer: FI: Problemlånen ökar alarmerande snabbt [Dagens PS]