Fintechbolaget Klarna rapporterar en ökning av GMV (Gross Merchandise Value) med 43 procent till 35 miljarder dollar under det tredje kvartalet, mätt på årsbasis.

Det framgår av senaste verksamhetsuppdateringen för årets första nio månader.

Kreditförlusterna har minskat två kvartal i rad och var 28 procent lägre än tredje kvartalet 2019.

Nettoresultatet uppgick till 742 miljoner dollar, en förbättring med 37 procent.

Under perioden har bolaget adderat 57 000 nya retail partners, däribland Macys, Etsy, Ralph Lauren och The North Face, samt sett antalet nedladdningar av appen ökat med 160 procent på årsbasis. ’

ANNONS
ANNONS

Totalt har bolaget 13 miljoner månatligt aktiva användare per slutet av september, och 14 miljoner om man räknar in för miljontillskottet under oktober.

I USA har Klarna två miljoner månatligt aktiva användare. Bolaget skriver att det sattes ett nytt rekord för shoppingvolymen i appen under september.

Antalet nya kunder som Klarna fått in under perioden uppgår till 21 miljoner världen över.

Läs mer: Klarna – nya shoppingmotorn expanderar