Dagens PS

Storbanken värvar ny kommunikationschef

Nordea uppges ha medverkat till misstänkt penningtvätt för cirka 1,5 miljarder kronor i en större penningtvättshärva som det tidigare rapporterats om. (Foto: TT)
Nordea uppges ha medverkat till misstänkt penningtvätt för cirka 1,5 miljarder kronor i en större penningtvättshärva som det tidigare rapporterats om. (Foto: TT)
Finwire
Finwire
Uppdaterad: 02 jan. 2022Publicerad: 31 juli 2020

Nordea Bank har utsett Ulrika Romantschuk till ny chef för varumärke, kommunikation och marknadsföring. Hon kommer även ta plats i bankens koncernledning. Det framgår av ett pressmeddelande.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Ulrika har för närvarande en liknande roll i Fazer-koncernen, där hon även suttit med i koncernledningen sedan 2005. Hon tillträder tjänsten på Nordea den 1 november i år.

“Det glädjer mig att berätta att Ulrika Romantschuk blir vår nya chef för Brand, Communications and Marketing. Hon har en stark meritlista på varumärkes-, kommunikations- och marknadsföringsområdet, hon vet hur man förverkligar strategier, hon förstår relationen mellan företag och konsument, hon har erfarenhet från den nordiska finanssektorn och hon är en mycket rutinerad ledare”, säger vd och koncernchef Frank Vang-Jensen.

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS