Hyber arbetar med att göra det enkelt att hyra högkvalitativa barnprodukter istället för att köpa permanent. En grundtanke i startupen Hybers verksamhet är att spara på resurser, något som gjort det naturligt att självt använda sig av Pressa när man köper IT-produkter – både för att spara pengar och tid.

Via Hyber delas saker som vi snabbt växer ur, men som lever länge. Ytterkläder, skor och babyprodukter. På så sätt bidrar Hyber till att vi blir bättre på att dela jordens resurser.

Dagens PS Promotion gjorde en kort intervju med en av Hybers tre grundare och VD – Douglas Heidergren – för att ta reda på mer vad Pressa inneburit för denna snabbväxande startup.

Hur är det att använda en tjänst som Pressa jämfört med att handla IT-tjänster självt?

Vetskapen att flera leverantörer är samlade på samma ställe ger skön trygghet i köpbeslutet. Vi vet att det är flera leverantörer som tittat på, och förhoppningsvis givit ett erbjudande, på det vi ska handla. Därmed kan vi känna en trygghet att Hyber får ett riktigt bra pris.

Hur skulle du beskriva besparingarna?

Förutom det självklara besparingarna i pengar är även tidsbesparingen en stor faktor. Tid är avgörande för oss som snabbväxare med begränsade resurser.

ANNONS
ANNONS

Vad är viktigast, spara pengar direkt eller tid?

Som startup finns alltid budgeten på näthinnan, men att kunna se bortanför bruset av tidsödande tjänster, möten, projekt med mera som hämmar vår egen utveckling är minst lika viktigt. Därför blir besparingen i tid lika viktig som besparingen i pengar.

Hur har responsen och engagemanget varit från leverantörerna?

Mycket bra – professionell och snabb, även om vår förfrågan / investeringen inte var speciellt stor. Något vi som mindre köpare verkligen uppskattar.

Är det något man ska tänka på innan man använder en tjänst som Pressa?

Ha en bra plan för vad du är ute efter att införskaffa och se till att pengarna du tjänar in syftar till något som tar företaget framåt, säger Douglas Heidergren.

Läs mer om Pressa