Dagens PS
Detta är en sponsrad artikel

Fuud riggar för fortsatt snabb tillväxt – anställer marknadsdirektör

Fuud Louise Nobel
Fuuds nya marknadsdirektör Louise Nobel kommer senast från Spotify där hon haft olika roller inom marknadsföring.
ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD
Uppdaterad: 17 feb. 2022Publicerad: 21 sep. 2021

Snabbväxande functional food-bolaget Fuud – listat på Nasdaq First North – positionerar sig för en fortsatt snabb tillväxt. Dels, genom rekryteringen Louise Nobel som ny marknadsdirektör. Dels, genom att Fuuds konvertibel utnyttjades till 96 procent, vilket säkerställer en stärkt kapitalbas med motsvarande cirka 81,5 Mkr och sänker räntekostnaderna med cirka 5 Mkr på årsbasis.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Louise Nobel har en betydande erfarenhet av att arbeta med snabbrörliga konsumentvaror. Senast kommer hon från Spotify där hon haft olika roller inom marknadsföring. Hon har även bland annat varit marknadschef och global varumärkeschef för den snabbväxande energidrycken Nocco.

Högst delaktig i framgångarna med Nocco

”Vi är glada över att vi lyckats attrahera Louise till Fuud. Louise har en imponerande meritlista där hon varit högst delaktig i framgångarna med drycken Nocco. Hon tar med sig erfarenheter från att bygga varumärken och har en bred erfarenhet inom snabbrörliga konsumentvaror. Louise kommer att leda vår utveckling av varumärkes- och kommunikationsplattformar i syfte att påskynda vår övergripande målsättning att bli Nordens ledande Functional Foods-företag”, säger Peter Blom, vd för Fuud.

Har nytta av sin erfarenhet från Spotify

”Jag ser mycket fram emot att börja på Fuud, ett spännande och relativt ungt företag med enorm tillväxtpotential, en gedigen portfölj och en tydlig målbild att bli marknadsledande i Norden inom Functional Foods. Jag är övertygad om att jag med min erfarenhet inom dels snabbrörliga konsumentvaror samt min kunskap kring marknadsföring på Spotify, tillsammans med ett bra team vid min sida, kommer kunna ta våra varumärken till nästa nivå”, säger Louise Nobel, tillträdande marknadsdirektör för Fuud.

Genom den framgångsrika konverteringen skapas förutsättningar för en fortsatt tillväxt – både organiskt och genom förvärv. Fuuds aktiekapital ökar med 5 897 200 SEK till 18 565 559 SEK. Genom konvertering av det nominella värdet av anmälda konvertibler kommer 116 428 561 nya aktier emitteras. Vidare kommer 1 515 442 aktier emitteras genom kvittning av upplupen ränta. Efter avrundningar ökar det sammanlagda antalet aktier i bolaget med 117 944 006 aktier.

ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD

Detta är en artikel publicerad på uppdrag av en sponsor. Innehållet i dessa artiklar reflekterar inte Dagens PS eller redaktionens åsikter.

ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD

Detta är en artikel publicerad på uppdrag av en sponsor. Innehållet i dessa artiklar reflekterar inte Dagens PS eller redaktionens åsikter.

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS