Dagens PS
Detta är en sponsrad artikel

Fuud förlänger partneravtal med Hockeyallsvenskan

Fuud hockey-allsvenskan
Partneravtalet gör det möjligt att sälja och marknadsföra Fuuds och iQ Fuels produkter på alla orter i Sverige som deltar i Hockeyallsvenskan. (Foto: Fuud/Unsplash)
ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD
Uppdaterad: 17 feb. 2022Publicerad: 17 aug. 2021

First North listade bolaget Fuud, med bland annat sitt varumärke iQ Fuel, förlänger sitt partnerskap med Hockeyallsvenskan genom ett nytt tvåårigt avtal. Partneravtalet gör det möjligt att sälja och marknadsföra Fuuds och iQ Fuels produkter på alla orter i Sverige som deltar i hockeyallsvenskan.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Avtalet innebär att Fuud och iQ Fuel kommer att synas i Hockeyallsvenskans mediekanaler och arenor. Från och med september 2021 då säsongen startar kommer det dessutom att anordnas event på de 14 arenor som ingår i samarbetet. I samband med eventen kommer iQ Fuel och passande produkter från Fuud säljas och marknadsföras.

Unik möjlighet att öka varumärkeskännedom

Varumärket iQ Fuels premieras men även Fuuds övriga varumärken Homie, Nathalie’s, Bezzt of Nature, Frill och Juica inkluderas. Samarbetet med Hockeyallsvenskan gör det alltså möjligt för Fuud att sälja och marknadsföra sina olika varumärken och dess produkter på 14 olika orter i Sverige.

”Genom att kroka arm med Hockeyallsvenskan får vi en unik möjlighet att öka vår varumärkeskännedom på en bred front runtom i hela Sverige. Samarbetet kommer stärka både iQ Fuel och Hockeyallsvenskan. IQ Fuel är en smart energidryck som ger energi utan negativa effekter, och eftersom produkterna är fria från koffein och taurin kan de säljas utan åldersgräns. IQ Fuel, tillsammans med våra övriga varumärken Juica, Bezzt, Frill och Nathalie’s passar väl in i Hockeyallsvenskans profil och på arenorna runtom i Sverige. Vi är också glada över att samarbetet ger de lokala ungdomsföreningarna ett tillskott för varje såld Fuud-produkt – något som både gör gott för ungdomsidrotten samtidigt som det ger kraft åt våra lokala säljinsatser”, kommenterar Peter Blom, VD för Fuud.

Marknadsledare inom functional foods

First North listade Fuud har utvecklat en unik food tech-plattform för utveckling av produkter inom functional foods. Genom en organisk tillväxt- och förvärvsstrategi har bolaget visionen att bli nordisk marknadsledare inom functional foods, och samtidigt bidra till bättre hälsa och livskvalitet. Nuvarande varumärken inom Fuud-koncernen är iQ Fuel, Homie, Beijing8, Juica, Bacoccoli, Frill, Nathalie’s, Juicekultur och Bezzt of Nature.

ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD

Detta är en artikel publicerad på uppdrag av en sponsor. Innehållet i dessa artiklar reflekterar inte Dagens PS eller redaktionens åsikter.

ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD

Detta är en artikel publicerad på uppdrag av en sponsor. Innehållet i dessa artiklar reflekterar inte Dagens PS eller redaktionens åsikter.

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS