H&M jobbar hårt på att nå nya kunder över nätet. Nu försöker bolaget att ta igen förlorade andelar när det gäller nya och innovativa sätt att nå kunder.
H&M prövar nya sätt att nå kunder
Mest läst i kategorin
Dagens PS har ju tidigare skrivit om att bolaget verkligen börjat satsa på nya sätt att nå kunderna.
Senare i år ska koncernens inredningsdel, H&M Home, flytta in i Googles röststyrningsassistent. Tanken är att användaren ska kunna prata direkt med bolaget genom appen Home stylist och få inredningstips levererat verbalt av roboten.
“Under samtalets gång får man inspirations- och produktbilder i feeden på inredningar, styling och produkter som passar den stil man är intresserad av”, skriver Elin Frendberg, affärsutvecklare på H&M-gruppen i ett mejl till Breakit.
På sikt är planen att ta röststyrningskonceptet vidare till alla varumärken i hela koncernen.
Senaste nytt
CONVENDUM BIG OFFICE – fler storbolag väljer CONVENDUM
CONVENDUMs olika Big Office-lösningar lockar några av landets främsta bolag. Fördelarna är många och befriar företag från allt arbete med det egna kontoret. Söker du efter en flexibel och kostnadseffektiv kontorslösning? Kontakta oss här! Fler storbolag väljer CONVENDUM | CONVENDUM
Bokföring för ett smartare företagsliv
Koppla Fortnox till din bank och Skatteverket för en självgående bokföring.