Volvo Cars onlineförsäljning i Sverige genom Care by Volvo-abonnemanget har fått en stark start. En månad efter lanseringen görs nu var femte transaktion med privatkunder i Sverige online.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Care by Volvo erbjuder kunder möjlighet att testa en ny Volvo i 30 dagar. Det går att byta bil eller avsluta abonnemanget efter tre månader.

Volvo uppger att av de kunder som genomförde sin transaktion online var 75 procent nya för märket. 30 procent av online-transaktionerna genomfördes hos en Volvohandlare.

”Genom att lägga till ytterligare en försäljningskanal har vi lockat fler kunder till vårt varumärke. Vi gör denna online-satsning tillsammans med våra handlare och det är tydligt att det är en tillväxtstrategi som gynnar oss alla”, säger Jessica Span, vd för Volvo Car Sverige.

ANNONS
ANNONS

Läs även: Volvo Cars erbjuder alla betald föräldraledighet [DagensPS.se] »