Dagens PS

Volvo Cars nätkampanj gasar i Sverige

Jessica Span onlineerbjudande Volvo Cars
"Genom att lägga till ytterligare en försäljningskanal har vi lockat fler kunder till vårt varumärke", säger Jessica Span, vd för Volvo Car Sverige. (Foto: Pressbild)
Finwire
Finwire
Uppdaterad: 14 apr. 2021Publicerad: 14 apr. 2021

Volvo Cars onlineförsäljning i Sverige genom Care by Volvo-abonnemanget har fått en stark start. En månad efter lanseringen görs nu var femte transaktion med privatkunder i Sverige online.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Det framgår av ett pressmeddelande.

Care by Volvo erbjuder kunder möjlighet att testa en ny Volvo i 30 dagar. Det går att byta bil eller avsluta abonnemanget efter tre månader.

Volvo uppger att av de kunder som genomförde sin transaktion online var 75 procent nya för märket. 30 procent av online-transaktionerna genomfördes hos en Volvohandlare.

”Genom att lägga till ytterligare en försäljningskanal har vi lockat fler kunder till vårt varumärke. Vi gör denna online-satsning tillsammans med våra handlare och det är tydligt att det är en tillväxtstrategi som gynnar oss alla”, säger Jessica Span, vd för Volvo Car Sverige.

Läs även: Volvo Cars erbjuder alla betald föräldraledighet »

Läs mer från Dagens PS - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

Finwire
Finwire

Nyheter producerade i samarbete med Finwire

ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS