Senaste nytt

annons
annons
Vinnarbranscherna under Covid-19

Vinnarbranscherna under Covid-19

Köp Avanza men sälj H&M kan vara en slutsats från den största mätningen hittills av konsumentbeteende under pandemin. Med nästan 20 000 intervjuade personer är konsultfirman Boston Consulting Groups (BCG) undersökning den sannolikt mest genomarbetade hittills.

Intervjupersonerna har svarat på vilka produktkategorier som de har spenderat 20 procent mer eller mindre på under pandemin. Mätningen omfattar bara sex länder men täcker såväl Europa, Asien som Amerika och torde också vara en bra indikation på hur det ser ut i Sverige.

ANNONS
ANNONS

BCG bekräftar i mångt och mycket bilden av vinnare och förlorare. Det är mest förlorare med researrangörer, kläddetaljister, lyxvarubolag i täten. Vinnare är bland annat producenter av ekologisk mat och de som tjänar på en högre sparkvot.

Du kan alltid zooma in eller högerklicka på bilden och trycka på ”Öppna bild i ny flik” för att se tydligare.
Läs mer från Investerardygnet >>

ANNONS
ANNONS

TEKNIKDYGNET

ANNONS
ANNONS