Köp Avanza men sälj H&M kan vara en slutsats från den största mätningen hittills av konsumentbeteende under pandemin. Med nästan 20 000 intervjuade personer är konsultfirman Boston Consulting Groups (BCG) undersökning den sannolikt mest genomarbetade hittills.
Vinnarbranscherna under Covid-19
Mest läst i kategorin
Intervjupersonerna har svarat på vilka produktkategorier som de har spenderat 20 procent mer eller mindre på under pandemin. Mätningen omfattar bara sex länder men täcker såväl Europa, Asien som Amerika och torde också vara en bra indikation på hur det ser ut i Sverige.
BCG bekräftar i mångt och mycket bilden av vinnare och förlorare. Det är mest förlorare med researrangörer, kläddetaljister, lyxvarubolag i täten. Vinnare är bland annat producenter av ekologisk mat och de som tjänar på en högre sparkvot.
Senaste nytt
CONVENDUM BIG OFFICE – fler storbolag väljer CONVENDUM
CONVENDUMs olika Big Office-lösningar lockar några av landets främsta bolag. Fördelarna är många och befriar företag från allt arbete med det egna kontoret. Söker du efter en flexibel och kostnadseffektiv kontorslösning? Kontakta oss här! Fler storbolag väljer CONVENDUM | CONVENDUM
Bokföring för ett smartare företagsliv
Koppla Fortnox till din bank och Skatteverket för en självgående bokföring.