Pernilla och Niclas Nyrensten, entreprenörsduo från Borås, spränger 300-miljonersvallen i omsättning.
Garageföretag blev formidabel succé


Mest läst i kategorin
Sagan blev sann för paret – trots att experterna från början sågade deras affärsidé.
“Vi fick höra att outdoorbranschen är alldeles för konservativ för färg och avråddes från att satsa på färgglada kläder. Experterna trodde inte på konceptet eller att Revolutionrace skulle lyckas. Med tanke på hur det gått så känns det onekligen inte som ett bra råd”, har Pernilla Nyrensten tidigare berättat i en Breakit-intervju.
I dag omsätter e-handelsraketen Revolutionrace, som Breakit på nytt berättar om med hänvisning till sajten Ehandel, 300 miljoner kronor i omsättning på att sälja färgglada kläder för fritidsliv via nätet.
Bolaget grundades 2013 och hette tidigare Fritidsfabriken Outdoor AB. Allting startade i ett garage.
2017 klev riskkapitalbjässen Altor in som storägare och efter det har försäljningen gått spikrakt uppåt.
“Vi växer på flera marknader. Tyskland, Sverige, Finland, Norge och Danmark går fantastiskt bra. Vi har även börjat få fäste i UK, Österrike och Nederländerna”, förklarar Pernilla Nyrensten i artikeln på E-handel.
Revolutionrace uppges expandera i snabb takt och har i dag ett team på 34 personer.
Bolagets enorma framgång förklaras bland annat med stor exponering i sociala medier.

Utbildad journalist med nästan 40 år i yrket. Har varit allmänreporter, kriminalreporter, jobbat med print och digitala medier, och var en tid chefredaktör för ett magasin på Dagens PS, samt under en kort period nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och senare redaktionschef för News55.

Utbildad journalist med nästan 40 år i yrket. Har varit allmänreporter, kriminalreporter, jobbat med print och digitala medier, och var en tid chefredaktör för ett magasin på Dagens PS, samt under en kort period nyhetschef på dåvarande Miljöaktuellt och senare redaktionschef för News55.