Klädjätten H&M har inte utvecklats som man önskat och bolaget har insett att marknaden är besviken. Att verka i en miljö med kvartalsvis avrapportering har varit utmanande då man vill ha ett långsiktigt fokus, påpekade H&M:s styrelseordförande Stefan Persson när han inledde bolagets kapitalmarknadsdag med att utlova transparens i bolagets framtida strategi.
H&M:s vd: "Bra att vi vet om vad vi gjorde för fel"
Mest läst i kategorin
I samband med kapitalmarknadsdagen – som Dagens PS berättade om även i morgonbrevet – avslöjade klädbolaget hur onlineförsäljningen utvecklats, något som tidigare varit hemligt. Under dagen ska bolaget berätta mer i detalj om varumärkenas utveckling samt satsningen på onlinehandeln. Stefan Persson lyfte särskilt fram varumärket COS.
“COS har utvecklats väl och det är dags att öppna upp och berätta mer om det samt onlinemarknaden”, sade han.
H&M-vd:n Karl-Johan Persson anser att bolaget är väl positionerat och är lönsamma i både butik och online men medger att bolaget gjorde vissa misstag under andra halvåret 2017.
“Men det är bra att vi vet om vad vi gjorde för fel och att vi vet hur vi ska förbättra oss”, sade han.
Senaste nytt
CONVENDUM BIG OFFICE – fler storbolag väljer CONVENDUM
CONVENDUMs olika Big Office-lösningar lockar några av landets främsta bolag. Fördelarna är många och befriar företag från allt arbete med det egna kontoret. Söker du efter en flexibel och kostnadseffektiv kontorslösning? Kontakta oss här! Fler storbolag väljer CONVENDUM | CONVENDUM
Bokföring för ett smartare företagsliv
Koppla Fortnox till din bank och Skatteverket för en självgående bokföring.