Intresset är stort bland användare för att skapa spel på Nasdaq First North-listade Adventure Box, vilket är avgörande för bolagets vinstutveckling. Sedan årets början har antalet skapade spel per spelskapande användare ökat med 67 procent – från ca 1,5 spel till ca 2,5. Dessutom har de så kallade spelkomponenterna – det vill säga utrustning och saker som man bygger spelen – stigit med hela 200 procent sedan augusti i år (se diagram nedan).

Adventure Box är en streamingplattform där användare kan skapa spel som sedan andra användare kan spela. Att få användare att skapa flera spel är ett av Adventure Box mål.

Bästa marknadsföringen

”När våra användare skapar och delar spel och spelkomponenter så är det ett tecken på att de är stolta över vad de skapat och att de vill att deras vänner skall använda deras kreationer. Deras inbjudningar till vår plattform, från vän till vän, är den bästa marknadsföring vi kan få”, säger Christopher Kingdon, Adventure Box VD och grundare.

När mer innehåll som skapas på Adventure Box-plattform och som delas ökar också intäktspotentialen.

Lojala användare

”Det accelererar den organiska, virala, tillväxten. Dessutom blir de kreatörer som publicerar innehåll lojala och återvändande användare”, förklarar Christopher Kingdon.

ANNONS
ANNONS

Graf, Adventure Box

Graf, Adventure Box

Läs mer: Spel-vd:ns kaxiga prognos: Ska bli miljardvärderade [Dagens PS]

Aktieanalys: Svenska spelplattformen med miljardpotential [Dagens PS]

Nu har Adventure Box över en miljon användare [Dagens PS]