Sommaren går mot sitt slut och runt hörnet väntar höstens mörker och kyla. Kroppen göms under lager av kläder och ser inte solljuset förrän nästa år igen. Men låt inte allt slit för sommarkroppen gå till spillo – håll formen året om!

Under sommaren har vi bjudit på riktiga supertips när det kommer till träning, kost och välmående. Nu samlar vi våra bästa träningstips för att göra det enklare för dig att behålla drömkroppen eller nå nya mål.

Drömmen om magrutorna kan bli verklighet med de här tipsen, som varken involverar situps eller crunches.

Bli en bättre löpare – att utvecklas inom löpning och ständigt bli snabbare kan vara svårt, och ibland känns det som att vi bara står och trampar vatten. Ta din löpträning till nästa nivå med hjälp av dessa knep.

Ut och ”plogga” i höst! Träna samtidigt som du gör nytta? Läs mer om den nya trenden där du joggar och plockar skräp!

ANNONS
ANNONS

Prova något nytt – Simning är en mycket bra träningsform som är skonsam mot leder och muskler. Perfekt för dig som inte vill spendera tid på gymmet eller i löpspåret. Läs om alla fördelar här.

Omotiverad efter sommaren? De här tipsen håller dig motiverad och ser till att du kommer igång med träningen.

Senaste träningsformen som tar alla med storm. Hög puls, svettpölar och nöjd en klapp på axeln utlovas efter ett sådant här pass.

Luras inte av myten om att löpning är den enda vägen mot drömkroppen. Faktum är att styrketräning är en mer effektiv träningsform, med synliga och snabba resultat.