Flera aktörer satsar nu hårt på leksaker inom e-handelsbranschen. Cdon utmanar Babyshop och Jollyroom om att bli marknadsledande.

Cdon säljer redan leksaker och barnprodukter, men nu har man uttalat sig om att man höjer ambitionen.

”Vårt mål med satsningen är att bli den ledande aktören för baby, barn och leksaker i Norden. Än så länge har vi bara skrapat på ytan det finns mycket kvar att göra”, säger Linda Andersson, affärsområdeschef med ansvar för leksaker på Cdon, i ett pressmeddelande enligt Breakit.

Under det fjärde kvartalet 2019 ökade försäljningen på just dessa produkter hos Cdon.

Men den som ger sig in i leken får leken tåla. Nu kontrar konkurrenten Babyshop genom att ta in 100 miljoner kronor via en ny finansieringsrunda. Investerarnas identitet är höjt i dunkel, men grundaren Marcus Tagesson är positiv.

ANNONS
ANNONS

”Det är ett bra betyg att duktiga investerare ser möjligheter med vår plattform och den teknik som vi byggt. Nu är det fullt fokus på verksamheten som gäller”, säger han till Breakit.