Brittiska neobanken Monzo lanserar en premiumversion av sin tjänst, som låter användarna ta del av utökade försäkringar och rabatter. Bolaget har tidigare avbrutit ett liknande projekt. ”Vi har testat detta några gånger och det har inte fungerat”, säger produktchefen Mike Hudack.
Den nya funktionen Monzo Plus ska tillhandahåller tjänster som måste köpas separat om man använder gratisversionen.
Dessa inkluderar rese- och produktförsäkringar och ”cash back”-upplägg. Dessutom kan användarna ta del av bankinformation från externa banker och erhålla digitala kontantkort.
Misslyckades förra gången
Förra året försökte bolaget lansera en liknande funktion, men projektet avbröts efter fem månader.
”Det är ganska uppenbart att vi har testat detta några gånger och det inte har fungerat”, säger Monzos produktchef Mike Hudack till sajten TechCrunch.
”Jag tycker att den viktigaste läxan vår organisation tar med oss var att vi behöver leva upp till vårt åtagande att skapa något riktigt utarbetat och genomtänkt, som skapar värde åt våra kunder. Och det är det som folk förväntar sig av oss”, fortsätter han.
Plustjänsten kommer att kosta 5 brittiska pund per månad.
Läs mer: Under investeringsrunda: Monzo nedvärderas rejält [Dagens PS]