Försäljningen i Kylie Cosmetics, det tre år gamla kosmetikbolaget som grundades av den yngsta i Kardashian/Jenner-familjen, har sjunkit med 14 procent i år fram till juni, enligt Rakuten Intelligence.

Det skriver New York Post. Anledningen till försäljningsminskningen ska vara att bolaget har svårt att få kunderna att fortsätta vara lojala.

En majoritet av bolagets kunder, eller 60 procent, handlade varumärket endast en gång från juni 2016 till maj 2017.

Kylie Jenner-varumärket är väldigt värdefullt, men kundlojalitet är en stor del av ett varumärkes värde. Hennes starka varumärke lockar in folk, men den stora frågan är om det håller folk lojala”, säger Jaimee Minney, vd på Rakuten Intelligence till New York Post.

ANNONS
ANNONS

Det privatägda bolaget Kylie Cosmetics har varit i diskussioner med Coty om att de ska förvärva en majoritetsandel för 600 miljoner dollar.

Enligt Forbes värderas Kylie Cosmetics till 900 miljoner dollar.