Nätapoteket Apotea utses av sajten Prisjakt till årets nätbutik. Företaget har dominerat listan sex år i rad. ”De har lika många vinster i Årets nätbutik som Messi tagit guldbollar”, säger Prisjakts Nordenchef Carl Vult von Steyern.

Undersökningen genomförs genom att prisjämförelsesajtens användare får rösta på sina favoritbutiker online. Totalt inkom 97.783 röster.

En ny kategori var ”Årets medvetna butik”, där faktorer som miljövänlighet spelar in. Juryn i denna kategori bestod av bland annat av forskare vid Lunds universitet och anställda på Medveten konsumtion. Vinnare i denna kategori var klädföretaget Didriksons.

ANNONS
ANNONS

”Några enkla men avgörande tillämpningar är att förlänga produkternas livslängd genom ‘extend size’, medföljande lagningskit och etiketter med plats för flera barnnamn”, skriver Prisjakt i motiveringen till valet av Didriksons.

Gällande Apoteas imponerande vinstsvit i Prisjakts tävling säger sajtens Nordenchef Carl Vult von Steyern i ett pressmeddelande:

”Apotea har tagit lika många vinster i Årets nätbutik som Messi tagit guldbollar, skillnaden är bara att nätapoteket lyckats vinna detta pris sex år i rad. Genom sitt outtröttliga engagemang och kundcentrerade synsätt råder det ingen tvekan om att de är värdiga att vinna Årets nätbutik 2019”.