Man drömmer ju om att förverkliga en dröm, om att få ett projekt att lyfta, om att tjäna pengar, kanske bli rik. Men allt det där andra, hur gör man för att nå ut med det man gör? Och hur gör man reklam i en allt mer digitaliserad värld?

Man har en affärsplan men framförallt har man den här drömmen om det stora lyftet. De flesta som driver företag arbetar ju stenhårt, dygnet runt för att få den där drömmen att bli verklighet. Om den där drömmen verkligen lyfter tillkommer plötsligt tusen andra arbetsuppgifter som man kanske inte riktigt var beredd på. 

Samtidigt sker all förändring, särskilt i detaljhandeln, så rasande snabbt. Hur når man ut med sina projekt? Hur berättar man för folk att man finns? Hur får man den digitala världen att inte bara bry sig om, utan även faktiskt värdesätta just DIN affärside´?

ANNONS
ANNONS

Mikael af Kleen är konsulten som med tydlighet och pedagogisk finess kan berätta hur moderna företag överlever i en modern tid. Lyssna på hans möte med programledare Marcus Birro i PS-Podden.