Dagens PS
Detta är en sponsrad artikel

Svenska Syncro Group växlar upp på global miljardmarknad

”Trots rådande lågkonjunktur blomstrar annonsmarknaden för influencer marketing, som tar annonspengar från konventionell reklam”, säger Ebbe Damm, vd för Syncro Group. (Foto: Unsplash/Syncro)
ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD
Uppdaterad: 12 mars 2024Publicerad: 23 feb. 2024

Tack vare populariteten hos plattformar som TikTok och Instagram har annonsmarknaden förändrats radikalt. Influencer marketing är numera en väletablerad marknadsföringskanal, men kampanjer är ofta svåra och dyra att hantera.

Mest läst i kategorin

Med hjälp av AI-baserade plattformen Collabs kan varumärken enkelt och kostnadseffektivt genomföra framgångsrika influencer marketing-kampanjer. Enligt branschbedömare väntas den globala marknaden för influencer marketing uppgå till närmare 230 miljarder kronor 2024.

”Trots rådande lågkonjunktur blomstrar annonsmarknaden för influencer marketing, som tar annonspengar från konventionell reklam. I denna starkt växande marknad ser vi stora möjligheter. Vi stöttar marknadsledande kunder genom att hjälpa dem att effektivisera sina influencer marketing-kampanjer”, säger Ebbe Damm, vd för Syncro Group.

Plattform för bästa möjliga ROI

Syncro har utvecklat Saas- och AI-plattformen Collabs som hjälper varumärken och retailers att på det mest tids- och kostnadseffektiva sättet hitta de influencers som är mest relevanta för dem.

Med hjälp av kvantitativa och kvalitativa data får användare all data de behöver för att skapa framgångsrika influencer marketing-kampanjer. 

”Vår SaaS-plattform har detaljerad förstahandsinformation om över 12 miljoner influencers, så vi är i en otrolig stark position att hjälpa våra kunder att rikta sina marknadsföringskampanjer. Plattformen säkerställer att de får bästa möjliga valuta för sina pengar. Genom vår lösning Payout kan vi dessutom lösa hela kundens betalningsflöde på en faktura vilket besparar dem en enorm administration”, säger Ebbe Damm.

Potential – ledande global aktör

Det kommer allt fler AI-produkter inom området med syftet att bland annat förbättra influencer marketing-kampanjer. 

”Den tekniska höjden i Collabs gör att vi har potential att bli en ledande global aktör. De senaste månaderna har vi fått det bekräftat genom förfrågningar inte bara från potentiella kunder, utan också från såväl nationella som internationella konkurrenter. Vi märker tydligt att branschen ser att vi har en otroligt stark teknisk plattform med global kapacitet.”

Låter det här intressant? Läs mer om Syncro Group och potentialen i Collabs här

Om Syncro Group 

Syncro Group AB (publ) är noterat på Spotlight i Sverige som SYNC B. Bolaget investerar i företag som är en del av att forma den nya digitala ekonomin och som olika sätt främjar samarbetet mellan personer och varumärken.

Finansiella instrument kan både öka och minska i värde. Det finns en risk att du inte får tillbaka de pengar du investerar.

ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD

Detta är en artikel publicerad på uppdrag av en sponsor. Innehållet i dessa artiklar reflekterar inte Dagens PS eller redaktionens åsikter.

ANNONS / SPONSRAD
ANNONS / SPONSRAD

Detta är en artikel publicerad på uppdrag av en sponsor. Innehållet i dessa artiklar reflekterar inte Dagens PS eller redaktionens åsikter.

Senaste nytt