Under 2020 kommer norska fintech-succén Hudya att etablera sin tjänst i Sverige. Det betyder att svenskarna får tillgång till en smart lösning som hjälper människor att sänka sina vardagsutgifter genom att jämföra priser, abonnemang och tjänster på el, mobil, bank och försäkringar. Genom att Hudya har en välutvecklad artificiell intelligens, AI, får kunden automatiskt förslag på billigare och bättre lösningar som passar just deras behov.

Hudyas applösning går igenom och analyserar vad kunderna har för utgifter för tjänster som el, mobil, lån och försäkringar och räknar fram hur stor besparingspotential som är möjlig. Därefter rekommenderar Hudya en ny leverantör.

Allt detta görs mycket överskådligt i appen (se exempel senare i artikeln), kunden ser hur stor besparingen är jämfört med nuvarande leverantör. Därefter går det enkelt att byta till Hudya med ett par enkla knapptryckningar.

Att kunna eliminera onödiga vardagskostnader skapar trygghet och ett lugn hos kunden och att det dessutom är ”någon” som ständigt håller koll på bästa tillgängliga pris och leverantör skattas högt. Denna någon är Hudya!

 

Teckna dig i Hudyas nyemission här

Enkla besparingar

Många vet att de har onödigt höga vardagsutgifter, men orkar inte hålla koll på kostnader och leverantörer av el, räntor, telefonabonnemang och försäkringar. Områden där olika leverantörer länge har kunnat leva gott på dålig genomlysning av erbjudanden och att många kunder inte orkar analysera hur de kan hålla sina utgifter på lägsta nivå, även om det finns stora summor att spara.

Hudyas lösning håller reda på sina kunders utgifter och kommer automatiskt med förslag hur kunden kan sänka sina utgifter.

ANNONS
ANNONS

Genom att Hudyas AI-lösning (artificiell intelligens) får Hudyas kunder sina räkningar analyserade och jämförda. Ett sådant exempel är elabonnemang där det enkelt går att visa de stora besparingar som kan göras vid ett byte till Hudyas elavtal.

Så här kan det se ut i Hudyas app när en kund får förslag på hur de kan spara cirka 700 kronor per år genom att byta från sin befintliga elleverantör till Hudya.

Smarta råd

När kundens köp analyseras kan Hudya hjälpa till med förslag som kan bidra till en bättre tillvaro.

I detta exempel har kunden köpt en av de mycket populära elcyklarna. Elcyklarna har också visat sig vara mycket stöldbegärliga. Här informeras kunden även om omfattningen av stölderna av elcycklar.

Hudyas AI-system lägger till ett förslag i appen och erbjuder kunden en försäkring som skyddar mot stöld av elcyckeln och assistans vid vissa problem.

Stora besparingar
Många kunder har dyra krediter där det finns stora summor att spara genom att erhålla lägre räntor. Hudyas AI-lösning går igenom utgifter för bland annat lån och jämför med vad kunden kan få för ränta vid byte av kreditgivare.

I det här exemplet handlar det om ett kostsamt konsumtionslån där Hudya via appen upplyser kunden om att det finns betydande summor att spara genom att byta kreditgivare.

 

Här kan du läsa mer om Hudyas pågående emission och listning på stockholmsbörsen eller teckna dig för aktier:

 

Teckna med Bank ID
Teckningsanmälan
Ladda ned prospektet
Läs mer om Hudya